Üst bar özel içeriği

Google Algoritma Güncellemeleri

google-algoritma-guncellemeleri

Google algoritma güncellemeleri, Google’ın arama motoru algoritmasında yapılan değişikliklerdir. Google, arama sonuçlarını daha doğru ve kaliteli hale getirmek için sürekli olarak algoritmasını günceller ve iyileştirir. Bu güncellemeler, bazen küçük değişiklikler şeklinde olurken, bazen de büyük ölçekli ve yaygın etkiye sahip güncellemeler olarak karşımıza çıkar.

Algoritma güncellemelerinin amacı, kullanıcılara daha doğru ve alakalı arama sonuçları sunmaktır. Bu nedenle, algoritmalar arama sonuçlarının kalitesini etkileyen birçok faktöre göre belirlenir. Örneğin, içerik kalitesi, backlink profili, kullanıcı deneyimi, mobil uyumluluk ve E-A-T (Uzmanlık, Otorite, Güvenilirlik) kriterleri gibi faktörler, arama sonuçlarının sıralamasını etkileyen önemli faktörler arasındadır.

Algoritma güncellemeleri, web siteleri ve SEO profesyonelleri için önemlidir çünkü yeni güncellemeler web sitelerinin arama sonuçlarında nasıl göründüğünü etkileyebilir ve hangi sıralama faktörlerinin daha önemli olduğunu belirleyebilir. Bu nedenle, web site yöneticileri ve seo uzmanları içeriklerini, SEO stratejilerini ve teknik yapılarını, algoritma güncellemelerini takip etmeli ve buna göre optimize etmelidirler.

Google Algoritma Güncellemeleri

Güncelleme AdıTarihAçıklama
Boston GüncellemesiŞubat 2003Boston güncellemesi SES Boston’da duyurulmuş olan Google’ın adlandırılmış ilk güncellemesidir. Aslında Google ay ay devam edecek büyük bir güncelleme planlıyordu, bu yüzden ilk birkaç güncelleme, algoritma değişikliklerinin ve büyük indeks yenilemelerinin (Google Dance) kombinasyonundan oluşuyordu. Daha sık güncelleme ihtiyacı nedeniyle aylık güncelleme fikri gerçeklenemedi.
Fritz GüncellemesiTemmuz 2003Fritz güncellemesi ile Google Dance sona erdi. Google, serp indeksini aylık olarak elden geçirmek yerine günlük olarak değiştirmeye başladı.
Brandy GüncellemesiŞubat 2004Google çeşitli değişiklikler çıkarttı, büyük indeks genişlemesi de buna dahildir. Latent Semantic İndekslemesi (LSI), link metin uyumluluğuna ve komşu bağlantı konseptine ilgileri arttırdı. LSI, Google’ın eşanlamlıları anlama yeteneğini geliştirdi ve anahtar kelime analizini bir sonraki seviyeye taşıdı.
Jagger GüncellemesiEkim 2005Google, web sitelerinin karşılıklı edindiği bağlantıları, bağlantı çiftlikleri ve paralı bağlantılar gibi düşük kaliteli bağlantı alan web sitelerini hedef aldı.
Evrensel Araştırma GüncellemesiMayıs 2007Google SERP formatını değiştirerek, standart arama sonuçlarını haber, video, resim ve yerel bilgilerle entegre etti.
Gerçek Zamanlı Arama GüncellemesiAralık 2009Twitter, Google News, yeni indekslenmiş içerik ve daha birçok diğer kaynak arama sonuç sayfalarına eşzamanlı olarak entegre edildi. Sosyal medyayı da kapsayan kaynaklar zamanla genişlemeye devam etti.
May Day GüncellemesiMayıs 2010Nisan sonu Mayıs başı gibi ağ yöneticileri kendi uzun-kuyruklu (long-tail) trafiklerinde belirgin düşüşler olduğunu fark ettiler. Matt Cutts daha sonra “May Day” güncellemesinin uzun-kuyruklu trafiği etkileyen bir algoritma değişikliği olduğunu doğruladı. Panda güncellemesini gölgede bırakarak, büyük ölçekli ama yetersiz içerikli siteler ciddi trafik kaybı yaşadılar.
Caffeine GüncellemesiHaziran 2010Caffeine Google’ın ham hızını artırmış, crawl ve indekslemeyi daha sıkı bir şekilde entegre etmiş ve bu da (Google’a göre) %50 daha yeni indeks ile sonuçlanmıştır.
Instant Search GüncellemesiEylül 2010Google öneri sistemini geliştirdi ve Google Instant’ı devreye aldı. Sorgulanan arama yazılırken arama sonuçları gösterilmeye başlandı.
Nitelik GüncellemesiOcak 2011Google daha nitelikli içerikleri öne çıkarmak için bir güncelleme yayınladı.
Panda GüncellemesiŞubat 2011Düşük kaliteli içerikli siteleri hedef aldı ve yüksek kaliteli siteleri ödüllendirdi.
Genişletilmiş Site Linkleri GüncellemesiAğustos 2011Google, genişletilmiş site linklerini yayınladı. İlk başta 12 alt otoriter link gösterilirken, daha sonra bu sayı 6 ile sınırlandı.
Penguin GüncellemesiNisan 2012Web spam’ı hedef aldı ve kötü amaçlı linklerin tespiti ve cezalandırılması için birçok değişiklik getirdi.
EMD (Exact-Match Domain) GüncellemesiEylül 2012Google EMD’leri yönetme şeklini değiştireceğini duyurdu. Artık EMD alan adları Google’da ilk sırada yer almak için çok fazla çaba sarf etmek durumunda.
Hummingbird GüncellemesiEylül 2013Arama motoru algoritmasında bir değişiklik yaptı ve “doğal dil araması” özelliğini tanıttı.
Pigeon GüncellemesiTemmuz 2014Yerel aramalarda sıralama algoritmasını güncelledi ve daha hassas sonuçlar sağladı.
Mobile-Friendly GüncellemesiNisan 2015Mobil cihazlar için mobil uyumlu web sitelerine öncelik verdi.
RankBrain GüncellemesiEkim 2015Yapay zeka tabanlı bir sistem olan RankBrain, arama sonuçlarının daha iyi anlaşılmasına yardımcı oldu.
Possum GüncellemesiEylül 2016Yerel aramalarda sıralama algoritmasını güncelledi ve çift listeleme sorunlarını ele aldı.
Fred GüncellemesiMart 2017Düşük kaliteli içerikli siteleri hedef aldı ve yüksek kaliteli siteleri ödüllendirdi.
Medic GüncellemesiAğustos 2018Sağlık, tıp ve finansal alanlardaki web sitelerini hedef aldı ve bu sitelerin E-A-T kriterlerine uygunluğunu değerlendirdi.
Google Çekirdek GüncellemesiEylül 2019Google bu konuda detaylı bir açıklama yapmadı. Önceki güncellemeden etkilenen siteler bu çekirdek güncellemesinden de etkilendi.
BERT GüncellemesiEkim 2019Google doğal dil işleme teknolojisini geliştirdi ve BERT güncellemesi ile arama sonuçlarının daha doğal bir şekilde anlaşılmasına yardımcı oldu.
Uluslararası Google BERTAralık 2019Google, BERT doğal dil işleme algoritması güncellemesinin uluslararası olarak 70 dilde kullanıma sunulduğunu açıkladı.
Google Çekirdek GüncellemesiOcak 2020Google, yayınladığı son üç çekirdek güncelleme ile uyum gösteren yeni bir çekirdek güncelleme yayınladı. Bu güncelleme tüm Google arama sonuçlarını tüm bölge ve dillerde etkiliyor.
Google Çekirdek GüncellemesiMayıs 2020Google, 4 ila 6 Mayıs tarihleri arasında ciddi sıralama dalgalanmalarına sebep olan 2020 yılının ikinci Çekirdek Algoritma Güncellemesini duyurdu.
Google Çekirdek GüncellemesiAralık 2020Google, hızlı bir şekilde yayınlanan ve asıl etkisini 3 Aralık’ta hissettirecek bir çekirdek güncellemesi duyurdu ancak sınırlı bir etkiye sahip oldu.
Passage Indexing (ABD/İngilizce)Şubat 2021Google, ABD/İngilizce sorgular için “geçiş dizini oluşturma” güncellemesini yayınladı. Google, bu güncelleme tamamlandığında tüm dillerdeki sorguların %7’sini etkileyeceğini ifade etti.
Ürün İncelemeleri GüncellemesiNisan 2021Ürünler ile ilgili detaylı bilgi içermeyen sayfalar geri planda kaldı, zengin içerikli web sayfaları ödüllendirildi. Google, bu güncellemenin şimdilik sadece İngilizce yazılan incelemeleri içerdiğini açıkladı.
Google Çekirdek GüncellemesiHaziran 2021Google, yeni bir çekirdek algoritma güncellemesi (Broad Core Update) yayınlandı. Güncelleme dizisi belirtilenlere göre 2 Haziran’da başladı ve ayın 12’sine kadar devam etti.
Sayfa Deneyimi GüncellemesiHaziran 2021Google, uzun zamandır beklenen Sayfa Deneyimi güncellemesinin kullanıma girdiğini doğruladı. Google, yaptığı açıklama ile “Sayfa deneyiminin, bu sistemlerin bir parçası olarak Ağustos ayının sonuna kadar görevini tam olarak üstlenmeyeceğini” belirtti.
Webspam GüncellemesiHaziran 2021Google’dan Danny Sullivan, spamları hedefleyen bir algoritma güncellemesinin arama sonuçları sayfalarında kullanıma girdiğini doğruladı.
Google Çekirdek GüncellemesiTemmuz 2021Temmuz 2021 Çekirdek Algoritma Güncellemesi 1-12 Temmuz arasında yayına alındı. Google güncellemenin detayları hakkında detaylı bilgi sunmadı.

Bu içeriği paylaş

Yorum yapılmamış

Bu Gönderide 0 Yorum Var

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sayfa başına kaydırma butonu.