Üst bar özel içeriği

Google E-A-T Kriterleri ve SEO

Google E-A-T, Google’ın 2018 yılında yayınladığı bir arama algoritması güncellemesidir. E-A-T, “Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness” (Uzmanlık, Otorite, Güvenilirlik) kelimelerinin baş harflerinden oluşur. Google bu güncelleme ile özellikle sağlık, finans ve diğer bazı alanlarda arama sonuçlarının kalitesini artırmayı hedeflemiştir.

E-A-T hangi sorunu çözüyor?

Açıkçası E-A-T, daha fazla trafiğe ulaşmak için başta haber ve blog siteleri olmak üzere, binlerce web sitesi tarafından doğruluğu tartışmalı olan ve güvenilir kaynaklara dayanmayan içeriklerin önüne geçmek amacıyla çıkarıldı. Örneğin herhangi bir hastalık ile ilgili tedavi edici iddiasıyla bazı yöntemlerin yayınlanması. Hiçbir sağlık otoritesi veya doktor tarafından önerilmediği halde bazı web siteleri bu tür içerikler ile milyonlarca kişiye ulaşıyor ve bu yanlış bilgilerle topluma zarar veriyordu. Alanında uzman olan web siteleri (sağlık kuruluşları, doktorlar vb.) ise geri planda kalıyordu.  E-A-T tam olarak bu sorunu çözüyor.

Google E-A-T güncellemesi, web sitelerinin içeriklerinde sunulan bilgilerin ne kadar güvenilir ve otoriter olduğunu belirleyerek, arama sonuçlarını bu doğrultuda sıralamaya çalışır. Bu nedenle özellikle sağlık, finans ve diğer hassas konularda içerik sağlayan web siteleri için oldukça önemlidir.

E-A-T kurallarına uygunluk için hassas kategorilerde içerik üreten web sitelerinin içeriklerinin yanı sıra yazarlarının, editörlerinin ve yayıncılarının uzmanlığı, otoritesi ve güvenilirliği de dikkate alır. Bu nedenle, web siteleri içeriklerini oluştururken konu hakkında uzmanlığa sahip yazarlar ile çalışmalı ve makale kaynaklarını belirterek içeriklerini doğrulamalıdır.

E-A-T ve SEO ilişkisi

E-A-T, SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) için oldukça önemli bir faktördür. Google, arama sonuçlarında daha yüksek sıralama almak isteyen web sitelerinin, E-A-T kriterlerini karşılamalarını bekler. Bu nedenle, web sitelerinde içerik oluşturulurken E-A-T kriterleri dikkate alınmalıdır. Özellikle hassas konularda içerik yayınlayan web siteleri, E-A-T kriterlerini karşılamak için birçok strateji kullanabilirler.

E-A-T Kriterleri

  1. Uzmanlık: Web sitesi içeriği, konu hakkında uzmanlığa sahip bir yazar veya uzman tarafından yazılmalıdır. Konu hakkında bilgi sahibi olan ve konuya ilişkin nitelikli bilgiler sunan bir yazar, web sitesinin uzmanlık alanında iyi performans göstermesine yardımcı olur.
  2. Otorite: Web sitesi içeriği, alanında otorite sahibi bir kaynak tarafından desteklenmelidir. Bu, web sitelerinin kaynaklarını belirterek içeriğini doğrulaması, kaliteli backlinkler elde etmesi ve diğer güvenilir kaynaklardan alıntı yapması anlamına gelir.
  3. Güvenilirlik: Web sitesi, kullanıcılara güven veren bir yapıya sahip olmalıdır. Web sitesinin güvenilirliği, site güvenliği, gizlilik politikaları, sertifikalar ve diğer güvenilirlik unsurları gibi bir dizi faktörden oluşur.
  4. Kullanıcı Deneyimi: Web sitesinin kullanıcılarına sunulan deneyim, E-A-T kriterleri açısından da önemlidir. Hızlı yükleme süresi, mobil uyumlu tasarım, kullanıcı dostu arayüz ve iyi hazırlanmış içerik, kullanıcıların web sitesini daha kolay kullanmasına yardımcı olur ve siteye olan güvenlerini artırır.

Arama motoru sıralamasında daha yüksek bir konum elde etmek ve trafiğinizi artırmak için Net 360’tan seo hizmeti alabilirsiniz.

Bu içeriği paylaş

Yorum yapılmamış

Bu Gönderide 0 Yorum Var

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sayfa başına kaydırma butonu.